Corak Batik Lukisan Tangan Pertama Di Komputer kan

Tanggal 25 Feb 2017..

Saya berjaya mencuba suatu yang baru.. kombinasi manual dan komputer..

Sebenarnya minat saya dalam dunia seni ni, dah lama.. namun tapi tak berpeluang untuk ambil subjek seni kat sekolah mahupun di u...

Disebabkan minat yang mendalam.. saya terus mencuba dan mencuba ..
Harini, saya berjaya gabungkan batik lukisan tangan saya bersama khat diwani di dalam komputer dan seterusnya mewarna kan nya..

Hihi.. saya tak pandai sangat nak main dengan warna.. main bubuh je.. ok lah kan untuk percubaan pertama..

Sebenarnya sewaktu menunggu keputusan spm dulu, saya pernah bekerja sebagai 'penconteng' batik di kampung.. suka tengok dengan seni ni.. dan hingga lah sekarang, minat saya tak pernah padam..

Dan, pernah juga lah menang dalam pertandingan seni khat kat sekolah dulu.. hihi... konon2 la.. xpandai sangat pun sebenarnya...

So...untuk hasil yang macam ni, agak2 boleh buka order tak? hehe...

Batik yang dah siap di warnakan dan di letakkan tulisan
Khat SulamKaseh. 




Jom tengok proses menyiapkan nya.  


1st step : Lukis tangan dulu

2nd : Scan masukkan ke AI
3rd : Warnakan bunga

4th : Tulis Khat untuk SulamKaseh

5th : Gabungkan keduanya. Batik dan Khat. Then.. Siap !


 Mekasih kepada semua yang sudi menjenguk :) 

0 comments:

Post a Comment

Hakmilik SulamKaseh Creative. Powered by Blogger.

About Us

Blog ini ditubuhkan untuk menempatkan segala hasil kerja saya yang terkini di SulamKaseh Creative.. Moga bermanfaat buat semua.. InsyaAllah.. Rabbi Yassir