Islamic Calligraphy ~ Surah Al Ikhlas

Jenuh juga nak siapkan tempahan kali ni.. serba tak kena.. dari segi pemilihan warna dan jenis khat.. last² jadi kaler dan khat cam gini. huhu..
Moga bertepatan dengan konsep. .
Sebab tulah kan.. designer ni ambik upah mahal juga.. sebab nak buat satu² artwork tu berjam jugak la nak boleh ke siap..

 
Tadaa.. ini yang dah siap

Ni step yg saya guna.
1st step : lukis batik dan warnakan nya..
2nd : warnakan background
3rd : pemilihan khat
( Yang ini paling mencabar dan paling lama saya terpaksa ngadap laptop )..
Sebelum ni saya hanya guna font Islamic calligraphy utk khat tu.. tp setelah mendapat nasihat dari adik ipar, Ahmad Suhaili Hassan yang arif dlm bab² khat ni.. saya tukar buat sendiri tulisan khat tu..
Boleh kata lenguh jugok laa pinggang nye.. huhu..
Tapi, betul kata adik ipar tu.. kita akan lebih feel bila buat sendiri ni..
Aa yela.. feel la ni.. dh dekat kul 2 dah aihh..


Susun satu - satu huruf tuu... huhuhu

Notakaki :
Dibuka untuk komen... Saya pun nk menaip dah keluar wording lain dh ni.. ngantukkk...


Original lukisan tangan dah siap !.. hee

 With Love.
Imah. SulamKaseh Creative.
02 March 2017

0 comments:

Post a Comment

Hakmilik SulamKaseh Creative. Powered by Blogger.

About Us

Blog ini ditubuhkan untuk menempatkan segala hasil kerja saya yang terkini di SulamKaseh Creative.. Moga bermanfaat buat semua.. InsyaAllah.. Rabbi Yassir